poniedziałek, 10 września 2012

Quinoa z czarną fasolą, cukinią, papryką i cebulą


Quinoa, czyli ziarno komosy ryżowej. Źródło pełnowartościowego białka oraz witamin i minerałów. Jest bezglutenowa i zawiera niski indeks glikemiczny. 
Aby zapoznać się z dokładniejszym opisem i właściwościami polecam przeczytać artykuł: http://www.zdrowylink.pl/gotowanie/zdrowa-zywnosc/ziarna-z-kraju-inkow

Jadłam ja pierwszy raz i wiem, że będzie częściej gościć na naszym stole :) z powodzeniem zastępuje i przypomina kaszę jęczmienną.



Składniki:

100-200g quinoy (w zależności od potrzeb)
1-1i1/2 szklanka czarnej fasoli
2 cukinie
3 papryki
1-2 cebule
2-3 ząbki czosnku
przyprawy do smaku
olej kokosowy
oliwa do smażenia

Przygotowanie:

Fasole namaczam na noc. Następnego dnia gotuję do miękkości z dodatkiem soli.
Quinoę gotuję podobnie do ryżu: przepłukuję bieżącą wodą na sitku i odsączam. Wrzucam do wody, doprowadzam do wrzenia i gotuję około 15 minut.
Pozostałe warzywka siekam w kostkę i podsmażam na oliwie, dodaję olej kokosowy i przyprawy. Na koniec wrzucam ugotowaną fasolę i dokładnie mieszam. Nakładam na talerz quinoę, następnie warzywa i wcinamy ;)




5 komentarzy:

  1. O, jeszcze nie jadłam quinoi w wersji wytrawnej. Zapisuję do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczna propozycja!
    Pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja chętnie spróbuję słodkiej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaprosiłam Cię do zabawy, wejdź tu http://nomeatjustcook.blogspot.com/2012/09/the-versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  5. ja jestem zakochana w tym ziarnie, ostatnio jem codziennie, na śniadanie na słodko a na obiad w opcji wytrawnej.
    Twoja potrawa bardzo mi się podoba, jest bardzo wartościowa i na pewno mega smaczna <3
    no i wygląda super!

    OdpowiedzUsuń